موزاییک اصفهان

تولید و عرضه انواع موزاییک
Search

همه چیز درباره موزاییک حیاطی

جستجو

دسته بندی ها

دسته‌ها
موزاییک حیاطی زیبا
موزاییک حیاطی دو رنگ خورشیدی
موزاییک دو رنگ خورشیدی قرمز مشکی

در این مقاله قصد داریم با هم کاربرد موزاییک حیاطی یا با نام دیگر موزاییک شیار دار و روش های تولید ، مزایا و معایب  را بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

همه چیز درباره موزاییک حیاطی

موزاییک نوعی کفپوش برای تمام مکان ها از جمله باغ ها، ویلاها، مسیرهای عابر پیاده، حیاط ها و … می باشد. این نوع از مصالح ساختمانی با استفاده از مواد خاص و به روش های مختلف ساخته می شود. ما نیز در این مقاله قصد داریم به یکی از انواع موزاییک ها به نام موزاییک حیاطی بپردازیم.

موزاییک ها از مصالح ساختمانی می باشند که امروزه تمام خانه های شهری و روستایی از آنها به عنوان کفپوش حیاط ها، فضاهای باز و بسته منازل خود استفاده می کنند.

سنگ مصنوعی پیاده رویی و موزاییک پلاست شیار دار
سنگ مصنوعی پیاده رویی و مناسب برای کف پیاده رو محوطه سازی

موزاییک حیاطی چیست؟

مواد تشکیل دهنده موزاییک شامل سیمان، ماسه، پودر سنگ، سنگ دانه های ریز، آب و یا رنگدانه می باشد.

این نوع از مصالح ساختمانی از دو لایه زیرین و رویه تشکیل می شود که لایه زیرین مواد تشکیل دهنده موزاییک می باشد. اما لایه رویه، نوعی لایه تزیینی می باشد که می توان آن را توسط رنگ های مخصوص و یا پودر سنگ ها و ایجاد طرح های مختلفی تزیین کرد.

سنگ فرش پیاده رو
سنگ فرش پیاده رو تشکیل شده از قطعات کوچک

چگونگی ساخت موزاییک

شناخت پرطرفدار ترین متریال‌هایی که در ساخت محیط‌های خارجی استفاده می‌شوند، راهنمایی بزرگی برای خرید موزاییک کف حیاط مناسب می‌باشد. موارد زیر، مصالحی هستند که در تولید کفپوش، نما و سایر موارد ساخت و ساز حرف اول را می‌زنند.

  • بتنی: مصالح بتنی به مقاومت بسیار بالای خود معروف هستند. اما ممکن است محدودیت ان‌ها در رنگ، طرح و وزن بالای آن‌ها، نقطه ضعف قابل توجهی باشد.
  • سیمانی: محصولات سیمانی نسبت به بتن ساده‌تر هستند و ممکن است به آن اندازه مقاوم نباشد. اما باز هم در پروژه‌های عمرانی زیادی به کار می‌رود و در بسیاری از شرایط، متریال قابل قبولی می‌باشد.
موزاییک دو رنگ بتنی
موزاییک دو رنگ بتنی چینیش کنار هم و ساخته شده ازبتن
  • سنگ طبیعی: این نوع محصولات به استقامت و ماندگاری خود معروف هستند. زیبایی و اصالت سنگ طبیعی نیز موردی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند. اما اکثر سنگ‌های طبیعی برای کف سازی محیط‌های خارجی مناسب نیستند. زیرا قیمت زیای دارند و احتمال شکستن آن‌ها بسیار بالا می‌باشد.
  • واش بتن: در این نوع کفپوش، محصول بتنی با سنگ ریزه و سایر متریال‌هایی که به اندازه خرده سنگ هستند، ترکیب می‌شود.
  • سنگ مصنوعی: ترکیبی از تمامی موارد بالا می‌باشد، با این تفاوت که تنها نقاط قوت تمامی آن‌ها را در موزاییک کف حیاط سنگ مصنوعی مشاهده می‌کنیم. نقطه ضعف‌های متریال‌های دیگر، در سنگ مصنوعی پلیمری یافت نمی‌شود.
سنگ مصنوعی کاربردی
سنگ مصنوعی کاربرد شده در کف حیاط و سالن

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با موزاییک های مورد استفاده برای حیاط و خرید، از  موزاییک حیاطی پلنگی سنگ ریز رنگ قرمز مشکی دیدن فرمایید

موزاییک بتنی حیاط

موزاییک‌های بتنی، ترکیبی از موادی مانند ماسه، سیمان آب، سنگ ریزه‌ و سایر افزودنی‌های پایه برای افزایش استحکام آن می‌باشند. از آن‌جا که موزاییک بتنی حیاط از مصالح سیمانی پیشرفته‌تر می‌باشد، درمورد موزاییک سیمانی مقایسه‌ای انجام نخواهیم داد. و در این مورد خاص، آن را زیرمجموعه محصولات بتنی قرار می‌دهیم.

موزاییک بتنی حیاط، از زیر مجموعه‌های زیاد دیگری نیز تشکیل می‌شود. محصولاتی مانند واش بتن و بتن شیار دار، اصلی‌ترین زیرگروه‌های بتن محسوب می‌شوند. این مصالح، از نقاط قوت بسیار زیادی برخوردار هستند که کاربرد آن‌ها را بالا می‌برد. نقاط قوت مورد نظر، به صورت زیر هستند:

 

  • مقاومت فشاری و ماندگاری بالا در برابر فرسایش، ساییدگی و … .
  • عدم تاثیر پذیری از دمای بسیار بالا یا بسیار پایین.
  • شکل پذیری بالا و قابلیت ساخت طرح و ابعاد مختلف.
  • مقاومت در برابر آتش.
  • آسان بودن بتن پاشی یا فرایند پر کردن ترک و حفره، در صورت ایجاد آسیب‌هایی مانند ایجاد شکاف و ترک، شکستن یا جدا شدن بخشی از بتن.

 

موزاییک حیاطی چرخ دنده
موزاییک حیاطی چرخ دنده قرمز و مشکی

متاسفانه مقاومت کششی بتن در برابر ضربه و سایر آسیب‌ها، به نسبت پایین است. پس باید احتمال شکستگی، ترک برداشتن و سایر مشکلات را در نظر بگیرید. وزن بالای بتن نیز موردی است که کاربرد آن را تا حدودی پایین می‌اورد.

موزاییک‌های خاص تولید شده برای حیاط در اصفهان موزاییک، از وزن بسیار پایینی برخوردار هستند. در کنار وزن پایین و امکان سبک سازی، مقاومت این محصولات نیز بسیار بالا می‌باشد. پس با خرید موزاییک کف حیاط، دوام و طول عمر کفپوش مورد نظر خود را تضمین خواهید کرد

موزاییک حیاطی گل مریم
موزاییک حیاطی گل مریم کاربرد شده کف حیاط

انواع مدل های موزاییک های حیاطی

عموما بیشتر موزاییک های طرح شیار دار به صورت شیاردار ساخته می شوند. شیارهای این موزاییک ها اصولا به صورت چهار تایی، هشت تایی، طرح های هندسی و … می باشند.

شرکت های تولید کننده روی این نوع موزاییک ها را با طرح های مختلف تزیین می کنند و در این کار از رنگ های متفاوت و جذابی استفاده می کنند.

یکی از روش های تزیینی موزاییک ها، استفاده از انواع سنگ دانه های رنگی می باشد. هر چه این سنگ دانه های رنگی دارای ابعاد بزرگتری باشند، موزاییک ها زیباتر می شوند.

برخی از شرکت های سازنده انواع این موزاییک ها را با استفاده از طرح های خاص آجرنما، پلنگی، چرخ دنده، گل مریم، ماری، صلیبی و … تزیین می کنند. این شرکت ها در هنگام تولید لایه رویه از رنگ های زیادی استفاده می کنند و گاهی نیاز دارند که رنگ های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنند تا رنگ دلخواه به دست بیاید.

قابل ذکر است که معماران نیز با استفاده و چینش درست موزاییک های طرح دار در حیاط ها می توانند، طرح های زیبایی را ایجاد کنند.

 

سنگ فرش حیاط خانه و باغ جایگزین موزاییک های شیار دار
سنگ فرش حیاط خانه و باغ مناسب برای استفاده به عناون موزاییک حیاطی

 کلام آخر

افراد برای استفاده از انواع موزاییک حیاطی و موزاییک های شیار دار می توانند آنها را در ضخامت ها و ابعاد خاص از شرکت های تولید کننده معتبر خریداری کنند تا این کفپوش بتنی بتواند دارای دوام و عمر بیشتری باشد.

سوالی دارید؟ نیاز به راهنمایی دارید؟ کارشناسان اصفهان موزاییک همیشه آماده خدمات رسانی هستند. با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *